https://gateway.trip.ir/api/

بزرگترین آکواریوم جهان در کدام کشور است؟

به روز رسانی: 31 اردیبهشت ، 1403 جاذبه های گردشگری

بزرگترین آکواریوم جهان

آیا می‌دانید بزرگترین آکواریوم جهان متعلق به کدام کشور است؟ همان‌طور که اغلب شما حدس می‌زنید، این آکواریوم در امارات متحده عربی قرار دارد. کشور امارات در چند دهه اخیر به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده و همچنین سازه‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. «آکواریوم ابوظبی» در سال 2023 عنوان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و دنیا را از آن خود کرد. برای آشنایی با این آکواریوم که یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر ابوظبی است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با بزرگترین آکواریوم جهان در خاورمیانه

نام بزرگترین آکواریوم جهان Sea World است. این آکواریوم اواسط سال 2023 افتتاح و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا تبدیل شد. مساحت آکواریوم ابوظبی 183 هزار متر مربع است و بیش از 150 گونه آبزی در مخزن‌های عظیم‌الجثۀ آن زندگی می‌کنند. این مخازن 58 میلیون لیتر آب و حدود 100 هزار ماهی بزرگ و کوچک را در خود جای داده‌اند.

آبزیان آکواریوم سی ورلد ابوظبی از آب‌های سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند و نمونه کوچکی از اقیانوس را به وجود آورده‌اند. هیچ نهنگی در این آکواریوم نگهداری نمی‌شود؛ اما انواع حیوانات همچون پلیکان، دلفین، روباه قطب شمال و پرنده‌های گرمسیری در سی ورلد زندگی می‌کنند. اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و جذاب هستید، در سفر به ابوظبی حتما از این مجموعه بازدید کنید. 

آکواریوم سی ورلد ابوظبی

تصویری از آکواریوم سی ورلد ابوظبی 

بخش‌های مختلف بزرگترین آکواریوم خاورمیانه

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. علاوه بر مخزن‌های بزرگ و کوچکی که داخل آکواریوم ابوظبی تعبیه شده‌اند، بیش از 15 ترن، سینما و بخش‌هایی دیگر برای بازی و سرگرمی در این مجموعه به چشم می‌خورند. در ادامه با تعدادی از این بخش‌ها آشنا خواهید شد:

  • اقیانوس مرکزی: این اقیانوس که در مرکز آکواریوم ابوظبی واقع شده، شباهت بسیاری به کف اقیانوس دارد و نمایی 360 درجه و چند رسانه‌ای را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد.
  • اقیانوس ابوظبی: این مکان برای نمایش اکوسیستم خلیج فارس و اهمیت صید مروارید طراحی شده است. حیواناتی از جمله کوسه بامبو، انواع مار و لاک‌پشت دریایی در این بخش از آکواریوم نگهداری می‌شوند.
  • نقطه سنگی: محل زندگی پلیکان‌ها، شیرهای دریایی و کرموران‌ها که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبیه‌سازی شده است.
  • میکرواقیانوس: در این بخش موجودات بسیار ریز دریایی زندگی می‌کنند و بازی‌ها و سواری‌های مختلفی برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان را شامل می‌شود.
  • اقیانوس استوایی: این قسمت از آکواریوم ابوظبی، یک جنگل بارانی با آبشاری زیبا را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد و حیواناتی همچون پرنده‌های استوایی را در خود جای داده است.
  • قطب شمال: در این بخش که محل زندگی والروس‌ها، پنگوئن‌ها و ماهی‌های آب سرد است، تحقیق‌های بسیاری درباره حیات‌وحش در قطب شمال انجام می‌شود.
  • قطب جنوب: با استفاده از یک سیستم نورپردازی، کلیه تغییرهای فصلی قطب جنوب در این بخش نمایش داده می‌شوند. بخش قطب جنوب بهترین مکان برای نگهداری از پنگوئن‌ها در گرمای طاقت‌فرسای امارات است.
  • اقیانوس بی‌انتها: بزرگ‌ترین بخش آکواریوم که بیش از 68 هزار آبزی از گونه‌های بسیار متنوع را در خود جای داده است.

آکواریوم ابوظبی محل زندگی گونه‌های مختلفی از آبزیان است و در حقیقت به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی بزرگ و پیشرفته از آن یاد می‌شود. در بازدید از این آکواریوم می‌توانید تجربه‌های جدیدی کسب کنید؛ برای مثال، می‌توانید با کوسه‌ها شنا کنید و یا به ماهی‌ها غذا بدهید. در سفر به امارات، بازدید از این آکواریوم را در صدر برنامه‌های سفر خود قرار دهید. 

بزرگترین آکواریوم جهان در کجاست؟ آدرس + نحوه دسترسی

شاید تا پیش از مطالعۀ این مقاله گمان می‌کردید که بزرگترین آکواریوم جهان در دبی قرار دارد؛ اما این عنوان، فهرستی بلندبالا را در بر می‌گیرد که ممکن است هر ساله تغییر کند. بنابراین طبیعی است که آکواریوم دبی در سال جاری به رتبه‌های پایین‌تر این لیست سقوط کرده باشد. در حال حاضر، این عنوان به آکواریوم سی ورلد تعلق دارد که در همان کشور، اما در شهری دیگر ساخته شده است.

آکواریوم سی ورلد در کشور امارت متحده عربی، شهر ابوظبی، جزیره یاس قرار دارد. برای رسیدن به این آکواریوم باید از خودروی شخصی، تاکسی یا اوبر (تاکسی اینترنتی) استفاده کنید. SeaWorld حدود یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و به‌راحتی قابل‌دسترس است. برای بازدید از کلیه بخش‌های مجموعه به حدود 5 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید؛ پس بهتر است یک روز کامل را برای سفر به جزیره یاس، بازدید از آکواریوم سی ورلد و سایر جاذبه‌های موجود در این جزیره اختصاص دهید.

موقعیت جغرافیایی آکواریوم سی ورلد امارت متحده عربی روی نقشه گوگل

ساعت بازدید و قیمت بلیط آکواریوم ابوظبی + تلفن تماس

آکواریوم سی ورلد، همه روزه از ساعت 10:00 تا 19:00 آماده استقبال از علاقه‌مندان است. قیمت بلیط این آکواریوم، با توجه به نوع پکیجی که انتخاب می‌کنید، تفاوت دارد. در حال حاضر برای ورود به این آکواریوم باید حداقل 106 درهم به ازای هر بزرگسال پرداخت کنید. از کودکان کمتر از سه سال نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از مراجعه حضوری، برای اطمینان از قیمت‌ها، وارد سایت آکواریوم سی ورلد ابوظبی شوید و یا با شماره 00971600511115 تماس بگیرید.

جاذبه های اطراف آکواریوم ابوظبی امارات متحده عربی

پس از بازدید از بزرگترین آکواریوم جهان می‌توانید به سراغ سایر جاذبه‌های جزیره یاس بروید. این جزیره کوچک، در واقع یک مجموعه تفریحی عظیم در ابوظبی است که سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند. پارک آبی یاس، فراری پارک و شهربازی وارتر بروز، از جاذبه‌های تفریحی اطراف آکواریوم سی ورلد هستند. مطمئن باشید که بازدید از جزیره یاس و مجموعه‌های تفریحی آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

بازدید از بزرگترین آکواریوم جهان با تور امارات

در این مطلب بزرگترین آکواریوم جهان، یعنی آکواریوم سی ورلد ابوظبی را معرفی کردیم تا در سفر به این شهر، بتوانید از تمامی بخش‌های آن بازدید کرده و لذت ببرید. فراموش نکنید که فصول سرد سال، یعنی پاییز و زمستان، بهترین زمان برای خرید تور امارات و بازدید از این کشور گرمسیر است. اما اگر به دنبال سفری ارزان‌تر هستید، می‌توانید در انتهای بهار سفر کنید. قیمت بلیط هواپیما ابوظبی در این زمان از سال کاهش می‌یابد که در کاهش هزینه‌های سفر به‌شدت موثر است.

شما از کدام یک از آکواریوم های جهان بازدید داشته‌اید؟ کدام یک به نظرتان جذاب‌تر بوده است؟ لطفا از تجربه و حس‌وحال خود برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. بزرگترین آکواریوم جهان کجاست؟

عنوان بزرگترین آکواریوم در جهان عنوان ثابتی نیست و هرساله تغییر می‌کند؛ اما در حال حاضر، آکواریوم سی ورلد ابوظبی با 58 میلیون لیتر گنجایش کلی، بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و جهان شناخته می‌شود.

2. آیا آکواریوم دبی، بزرگترین آکواریوم جهان است؟

خیر؛ در حال حاضر، آکواریوم دبی سیزدهمین مجموعۀ آبی در لیست بزرگترین آکواریوم های جهان است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc