https://gateway.trip.ir/api/

باغ کتاب تهران کجاست؟

به روز رسانی: 28 فروردین ، 1403 مقاصد پر طرفدار

باغ کتاب تهران

اگر بخواهیم یک نقطه را به عنوان بهشت کتابخوانان و کتاب‌دوستان معرفی کنیم، بدون شک باید از باغ کتاب تهران نام ببریم. باغ کتاب تهران جایی است که همه افراد با هر سن و سلیقه‌ای، از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسالان می‌توانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند. باغ کتاب نه‌تنها یک مکان رویایی برای خرید کتاب، نوشت‌افزار و انواع لوازم فرهنگی است، بلکه برای برگزاری همایش‌، تماشای فیلم و تئاتر، گردش و تفریح و حتی کار کردن نیز مکانی ایده‌آل به شمار می‌رود. با همه این ویژگی‌های مثبت احتمالاً شما هم می‌خواهید بدانید باغ کتاب تهران کجاست و چه امکاناتی دارد. برای گرفتن پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مجموعه باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران بزرگترین مجموعه کتاب و سرگرمی علمی در کشور یا به عبارتی بزرگترین کتاب‌فروشی ایران است. این مجموعه در منطقه عباس‌آباد تهران و در همسایگی کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان علوم، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، باغ هنر و باغ‌موزه دفاع مقدس ساخته شده است.

باغ کتاب با هدف ایجاد پلی ارتباطی میان کودکان و نوجوانان با علم و فناوری و فرهنگ و نوآوری تأسیس شده و در حال حاضر نه‌تنها بزرگ‌ترین فروشگاه کالای فرهنگی با بیشترین و متنوع‌ترین تعداد کتاب و محتوای گوناگون علمی و فرهنگی در ایران است، بلکه جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مقصد برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به علم و فناوری نیز به شمار می‌آید. این مجموعه محیطی را فراهم آورده که مهم‌ترین ابعاد دنیای علم و فرهنگ را به شکلی خلاقانه به مخاطبان خود، به ویژه کودکان و نوجوانان نمایش می‌دهد و آنان را به مطالعه و کنکاش در دنیای پیرامون خود ترغیب می‌کند. 

باغ کتاب تهران بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و تفریحی برای کودکان و بزرگسالان دارد که در چهار بخش بهارستان، نگارستان، سروستان و خیالستان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. به‌علاوه این مجموعه، فضاهای کار اشتراکی، پردیس سینما و تئاتر، کافه و رستوران، فضای سبز و دریاچه‌ای مصنوعی را نیز در خود جای داده است که در ادامه، بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

معماری باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران مجموعه‌ای است که نقش یک نمایشگاه دائمی کتاب را ایفا می‌کند. از این رو طراحی و معماری آن باید مناسب بخش‌های نمایشگاهی و همچنین پذیرای جمعیت نسبتاً زیادی باشد. مساحت کل این ساختمان 65000 متر مربع بوده و به صورت 3 طبقه طراحی شده است که از 13 بلوک جداگانه و تا حدودی مشابه تشکیل می‌شود. مسیرهای دسترسی عمودی و افقی مختلفی این ۱۳ بلوک را به یکدیگر مرتبط می‌سازند. از نکات جالب توجه این مجموعه بام سبز یا روف گاردن آن است که مساحت آن به 25000 مترمربع می‌رسد. از میان این 13 بلوک، 8 بلوک به لابی یا فضاهای اصلی اختصاص داده شده که در ساعات شلوغی می‌تواند پنج هزار بازدیدکننده را در خود جای دهد.

اجرای بام سبز یکی از زیبایی‌ها و نقاط قوت معماری این بنا به شمار می‌رود که موجب هماهنگی بنا با محیط اطرافش شده است. در پروژه باغ کتاب، سقف تنها به عنوان یک عنصر پوشاننده عمل نمی‌کند؛ بلکه بخشی از طبیعت سبز اطراف خود شده است. بام سبز به عنوان یک پارک عمومی فرهنگی عمل کرده و از طریق پله‌های شرقی بنا قابل دسترس است که ساختمان را به میدان فرهنگ، کتابخانه ملی و مجموعه فرهنگستان ایران متصل می‌کند.

فضاهای داخلی ساختمان به صورت یک فضای ممتد وسیع با الهام از مفاهیم و عناصر نهفته در معماری باغ‌های سنتی ایرانی، طراحی شده و حالت یک باغ پلکانی را ایجاد می‌کند. فضاهای داخلی ساختمان از طریق یک نمای شیشه‌ای به باغ نمایشگاهی غربی و دریاچه مصنوعی 2 هکتاری مشرف هستند.

یکی دیگر از نقاط متمایز در طراحی باغ کتاب تهران، قرار داشتن یک مسیر مخصوص عابران پیاده در مرکز ساختمان است که به نام مسیر فرهنگ شناخته می‌شود. این مسیر عابر پیاده چندین ساختمان فرهنگی را به هم متصل می‌کند و در نهایت به پل طبیعت در آن سوی پارک طالقانی و پارک آب و آتش می‌رسد.

معماری باغ کتاب تهران

نمای بیرونی باغ کتاب تهران

بخش های مختلف باغ کتاب تهران

همان‌طور که گفتیم، مجموعه باغ کتاب 3 طبقه و 4 بخش اصلی را در خود جای داده که به چهار بلوک A، B، C و D شناخته می‌شوند. این بلوک‌ها که هر کدام امکاناتی خاص و مخاطبانی در گروه‌های سنی مختلف دارند، عبارتند از:

بلوک A؛ بخش کودک یا بهارستان

بلوک بهارستان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ کتاب است که به کودکان اختصاص یافته است. فضای این بلوک بین دو طبقۀ همکف و اول تقسیم شده و امکاناتی مانند فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان، مجسمه‌های کارتونی متنوع، کافه کودک، باشگاه رباتیک، دیوار صخره‌‌نوردی و... دارد.

بلوک B؛ راهروی خیالستان

خیالستان راهرویی باریک به طول حدود ۶۰ متر است که دو بلوک A و C را به هم متصل می‌کند. در دو سمت این راهرو تصاویر متحرک جذابی به چشم می‌خورد که عبور از این راهروی خیال‌انگیز را دلچسب‌تر می‌کند. در بالای این راهرو نیز گذر فرهنگ قرار دارد که میدان فرهنگ در ضلع غربی باغ کتاب را به دریاچه مصنوعی، باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس، پارک طالقانی و پل طبیعت وصل می‌کند.

بلوک C؛ نگارستان

بخش نگارستان در واقع مرکز هنری باغ کتاب به شمار می‌آید که ۱۱ سالن سینما و تئاتر در طبقات همکف، زیرزمین و پشت بام دارد. در مقابل سالن‌های سینما در طبقه همکف، فروشگاه آثار هنری و چند کافه کوچک دیده می‌شود. باغ علم کودک (ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال)، سالن نمایش علمی و سینما سه‌بعدی به‌همراه بخش ویژه ربات نقاش نیز از سایر بخش‌های این بلوک در طبقه اول هستند.

بلوک D؛ سروستان

این بلوک شامل کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان است و با برخورداری از فضایی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع یکی از بزرگترین مراکز فروش کتاب جهان شناخته می‌شود. از دیگر بخش‌هایی که در سروستان باغ کتاب تهران، قطعا برایتان جذاب خواهد بود، می‌توان به گالری و کافه‌گالری در زیرزمین و باغ علم نوجوان در طبقه اول اشاره کرد.

امکانات باغ کتاب تهران

حال که با قسمت‌های مختلف باغ کتاب تهران آشنا شدید، بهتر است از امکانات رفاهی و تفریحی آن نیز اطلاع یابید. ماشین حمل کودک، خانه کودک، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... از جمله امکانات رفاهی باغ کتاب به شمار می‌روند که برای رقم زدن تجربه‌ای دلچسب همراه با رفاه و آسایش بیشتر در این مجموعه تدارک دیده شده‌اند.

شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان و همکاران به باغ کتاب رفته و ساعاتی لذتبخش و پربازده را با امکانات زیر تجربه کنید.

1) لمکده باغ کتاب

لمکده‌ها مبل‌ها و صندلی‌هایی برای استراحت و مطالعه هستند که در قسمت‌های مختلف باغ کتاب تعبیه شده‌اند.

2) پشت بام باغ کتاب

پشت بام باغ کتاب، مجموعه‌ای از فضاهای سبز و کافه‌ها است که از طریق آسانسور یا پله‌های ضلع شرقی محوطه می‌توان به آن دسترسی داشت.

3) اتاق فرار باغ کتاب تهران

یکی از پرطرفدارترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های گروهی این روزها، بازی‌های فرار از اتاق هستند که تحت عنوان اتاق فرار شناخته می‌شوند. اگر شما هم طرفدار این بازی هستید و می‌خواهید به باغ کتاب بروید، پس می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از بخش‌های فرهنگی مجموعه لذت ببرید و هم یک اتاق فرار مهیج را تجربه کنید!

اتاق فرار باغ کتاب یکی از بهترین اتاق فرارهای تهران است که با ۳ روایت منحصربه‌فرد در سه اتاق مجزا، دقایقی پر از هیجان و لذت را برای بازیکنان رقم می‌زند. این بازی‌ها شامل اتاق بیگانه، نفرین فرعون و اتاق تهران، پذیرای گروه‌های ۴ تا ۸ نفره با رده سنی ۱۰ سال به بالا هستند و یک تجربه خاص را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اتاق فرار باغ کتاب تهران

عکسی از اتاق فرار باغ کتاب تهران

4) سینما باغ کتاب تهران

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران از جمله بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی کشور محسوب می‌شود که در مجموعه باغ کتاب قرار دارد. این پردیس سینمایی، ۱۰ سالن نمایش مجهز با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر را در خود جای داده است که امکان پخش فیلم و اجرای چندین نمایش و تئاتر را به طور همزمان فراهم می‌کند. پردیس سینمایی باغ کتاب، از امکانات و تجهیزاتی همچون سیستم صوتی دالبی ساراند، پخش تصاویر دیجیتال مطابق با استانداردهای جهانی، بوفه‌های مجهز و کافی شاپ برخوردار است.

5) سینما روباز باغ کتاب تهران

آمفی تئاتر روباز باغ کتاب، بر روی بام سبز و سقف بلوکC (بخش نگارستان) واقع شده است. این سینمای روباز در واقع یک آمفی‌تئاتر و سینمای تابستانی محسوب می‌شود که بیش از ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد. این سینمای تابستانی با ظرفیت 600 صندلی از امکاناتی مانند نمایشگری به ابعاد 32 مترمربع، یک سن به ابعاد 150 مترمربع و اتاق فرمان برخوردار است. این تجهیزات امکان اجرای تئاتر، پخش فیلم، تماشای مسابقات فوتبال و برگزاری هرگونه مسابقه، همایش و فستیوال را فراهم می‌کند.

لابی و سالن انتظار آمفی تئاتر روباز باغ کتاب به مساحت 800 مترمربع نیز برای گردهمایی و اجتماعات مناسب است. در دو طرف آمفی تئاتر روباز، کافه رستوران‌هایی بر روی بام باغ کتاب وجود دارد که امکانات موردنیاز مخاطبان این مجموعه را فراهم می‌کنند.

6) شهربازی باغ کتاب تهران

در مجموعه باغ کتاب سه بخش مختلف برای بازی و سرگرمی کودکان وجود دارد که عبارتند از:

سرزمین فکربازیا

سرزمین فکر‌بازیا مجموعه‌ای تفریحی و آموزشی است که مخاطبان اصلی آن کودکان ۳ تا ۱۴ سال هستند. بازی‌های این مجموعه و امکانات آن براساس نظریه «هوش هشتگانه» گاردنر، روان‌شناس مشهور کودکان طراحی شده است. در سرزمین فکربازیا ۵ بخش‌ مختلف به نام‌های طبیعت‌بازیا، رازبازیا، تلاش‌بازیا، ساخت‌بازیا و صدا‌بازیا وجود دارد که هر کدام سرگرمی‌ها و فعالیت‌های خاص خود را دارند.

خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو

پارک ماجراجویی نیکولو یکی از جالب‌ترین بخش‌های تفریحی کودکان در مجموعه باغ کتاب تهران است که براساس داستان‌های قدیمی و اسطوره‌های ایرانی طراحی شده است. این بازی بخش‌ها و مراحل مختلفی دارد که هر یک به تقویت یکی از مهارت‌های کودکان می‌پردازد. این بخش‌ها عبارتند از خاله‌بازی، بیمارستان، آشپزخانه، پارک کودکان و پارک ماجراجویی در دو طبقه.

خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو باغ کتاب تهران کجاست

تصویری از خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو باغ کتاب تهران

خانه اسباب بازی

خانه اسباب بازی باغ کتاب تهران فضایی است به مساحت ۳۵۰ متر که بیش از سه هزار کالای آموزشی، فکری و سرگرمی را برای تمام گروه‌های سنی در خود جای داده است. این خانۀ پر از رنگ و نشاط، پذیرای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است و با برخورداری از محصولات آموزشی، سرگرمی و انواع بازی‌های رومیزی، می‌تواند اوقات خوشی را برای همه سلیقه‌ها رقم بزند.

7) پارک علم کودک و نوجوان

باغ علم کودک در طبقه اول بلوک C قرار دارد و یک مرکز علمی جذاب و خلاقانه محسوب می‌شود که مخاطب هدف آن کودکان ۵ تا ۱۳ ساله هستند. بازدید از باغ علم کودک، به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. در این مدت کودکان به تماشای چهار داستان جذاب و شگفت‌انگیز شامل

  • داستان بدن
  • داستان خانه
  • داستان شهر
  • و داستان زمین

خواهند نشست. کودکان با شرکت در این ۴ داستان، مهم‌ترین اطلاعات علمی این حوزه را می‌آموزند و در پایان در یک نمایش علمی شرکت می‌کنند. به علاوه در انتهای این گردش علمی آنها می‌توانند با استفاده از عینک سه‌بُعدی یک سفر هیجان‌انگیز به اعماق کهکشان داشته باشند.

باغ علم نوجوان نیز بزرگ‌ترین پارک علم ایران است که با مساحتی به وسعت 4 هزار مترمربع در طبقه اول بلوک D یا بخش سروستان قرار دارد. باغ علم نوجوان تلاش کرده تا نگاهی جذاب، متفاوت و تجربه‌محور به علم داشته باشد و از این طریق، آموزش مفاهیم علمی را به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون پیچیدگی‌ برای نوجوانان شیرین کند.

باغ علم نوجوان سه گالری دارد که بیشتر دستگاه‌ها و بازی‌هایش با تمرکز بر آن‌ها طراحی و ساخته شده‌اند: اهرم، آینه‌ها، برق و خطای بینایی. در این سه گالری نوجوانان با مفاهیمی همچون موج، مواد، مکانیزم، صوت، ریاضی، نور، حیات، پرواز، بینایی، برق، آینه‌ها و انرژی آشنا می‌شوند.

امکانات باغ کتاب تهران

عکسی از باغ علم نوجوان

8) فروشگاه کتاب باغ کتاب تهران

فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب یا همان بخش سروستان، با دربرداشتن بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب و کالای فرهنگی، بهشت کتابخوانان است. مهم‌ترین ویژگی این فروشگاه را می‌توان تنوع بالای کتاب‌ها و محصولات فرهنگی آن دانست که در فضایی وسیع با مساحت ۶۵۰۰ مترمربع، از اهالی ادب و فرهنگ پذیرایی می‌کند.

فروشگاه کتاب و لوازم‌التحریر کودک و نوجوان ماه پیشونی، دیگر فروشگاه کتاب مجموعه باغ کتاب تهران است که ۳۲ هزار عنوان کتاب و ۴۰ هزار عنوان محصول فرهنگی، نوشت‌افزار و بازی‌های فکری را به مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان عرضه می‌کند.

9) باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران

باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران تلاش می‌کند تا به صورت تخصصی علوم و خدمات مرتبط با علم رباتیک را به مخاطبان خود ارائه کند. این مجموعه به آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای گروه‌های سنی ۵ تا ۱۹ سال می‌پردازد. همچنین آکادمی مسابقات و پارک موضوعی رباتیک نیز در این باشگاه برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

10) کافه باغ کتاب تهران

یکی از ویژگی‌های مهم مجموعه باغ کتاب تهران این است که برای فراهم کردن آسایش و رفاه مشتریان تمام تلاش خود را به کار بسته و همه آنچه را که لازم است، در یک مجموعه گرد آورده است. بنابراین اگر به باغ کتاب تهران رفتید، می‌توانید در فواصل گشت‌وگذار فرهنگی‌تان از کافه‌ها و رستوران‌های مجموعه بهره ببرید. برخی از کافه‌های باغ کتاب تهران عبارتند از:

  • کافه نوش: کافه نوش در بلوک A و در مجموعه «فکربازیا» قرار دارد. این کافه عرضه‌کنندۀ انواع نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم، غذا‌ها و کیک‌ها است.
  • کافه علم: (یا کافه باغ علم نوجوان) در طبقه اول، بلوکD واقع شده و هر نوع دمنوش و نوشیدنی را که بخواهید، در آن پیدا خواهید کرد. انواع چای‌، دمنوش، قهوه، نوشیدنی‌های سرد، کیک، شیک، صبحانه و عرقیجات سنتی در منوی این کافه به چشم می‌خورند.
  • کافه کُر: در طبقه زیر‌همکف بلوک D و در مجموعه پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران واقع شده است. این مجموعه انواع نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، پیش غذا و وعده‌های غذایی را به مشتریان عرضه می‌کند.
  • کافه ویونا: کافه ویونا باغ کتاب یکی از شعبه‌های کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ویونا است که علاوه بر قهوه، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی، صبحانه و سالاد را نیز در منوی خود گنجانده است.

11) رستوران باغ کتاب تهران

 در باغ کتاب تهران چند رستوران خوب نیز وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

  • کافه رستوران امیرشکلات پلاس: این کافه رستوران بر روی بام بلوک C و کنار آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب قرار دارد. امیرشکلات پلاس انواع دمنوش‌های سنتی و غذاهای ایتالیایی از جمله انواع پیتزا و پاستا را برای مشتریان آماده می‌کند.
  • کافه رستوران باغ: کافه رستوران باغ در فضای باز باغ کتاب و در ضلع غربی این مجموعه قرار دارد. این کافه رستوران دارای فضای روباز و سرپوشیده است و می‌تواند در فضای ۴۵۰ مترمربعی خود از ۱۵۰ نفر مهمان پذیرایی کند. کافه رستوران باغ غذاهای متنوع ایرانی و نوشیدنی‌های سرد و گرم را برای مشتریان خود تدارک دیده است. 
  • كافه رستوران ايزار: کافه ایزار با برخورداری از فضای روباز و سرپوشیده، انواع غذا‌های بین‌المللی، غذاهای ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا، ساندویچ، سالاد، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر را در منوی خود فراهم کرده است. این کافه در طبقه اول بلوک A و در همسایگی فکربازیا قرار دارد.
  • کیوسک برگر: یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای کیوسک برگر که به ارائه انواع برگرها می‌پردازد، روی بام باغ کتاب قرار دارد.

12) پارکینگ باغ کتاب تهران

پارکینگ باغ کتاب تهران در حال حاضر بسیار کوچک بوده و ظرفیت محدودی دارد؛ اما پارکینگ طبقاتی آن در دست ساخت است.

13) جمعه بازار باغ کتاب تهران

احتمالا نام جمعه بازار پروانه را شنیده‌اید؛ همان بازار هفتگی معروفی که قبلا در پارکینگ عمومی پروانه در خیابان جمهوری و روبه‌روی ساختمان پلاسکو برگزار می‌شد. پس از فروریختن پلاسکو، مسئولین در شهرداری درباره این پارکینگ قدیمی نیز احساس خطر کرده و مکان برگزاری این جمعه بازار را به باغ کتاب تهران منتقل کردند. هر تولیدکننده و فروشنده‌ای می‌تواند با ثبت نام قبلی و رزرو غرفه در این بازار هفتگی شرکت کند. خریداران نیز می‌توانند از شیر مرغ تا هرآنچه را که نیاز دارند و ندارند، در این بازار پرشور پیدا کرده و با قیمتی مناسب خریداری کنند.

مجسمه های باغ کتاب تهران

یکی از زیبایی‌های باغ کتاب تهران وجود مجسمه‌های جذاب، دوست‌داشتنی و رنگارنگی است که در نقاط مختلف این مجموعه، به ویژه در بخش کودکان به چشم می‌خورد. این مجسمه‌ها هر یک نمایانگر یک شخصیت محبوب و به یاد ماندنی از کتاب‌های مشهور جهان هستند. این مجسمه‌های کارتونی عبارتند از:

  • جودی ابوت
  • شرلوک هولمز
  • رابین هود و پرنس جان
  • مجید در قصه‌های مجید
  • بزبز قندی
  • سندباد
  • شازده کوچولو
  • زورو
  • پینوکیو
  • جک و لوبیای سحرآمیز
  • دور دنیا در 80 روز
  • چوپان دروغگو
  • دیرین دیرین
  • و...

اشاره کرد.

مجسمه های باغ کتاب تهران

عکسی از برخی مجسمه‌های باغ کتاب تهران

قیمت بلیط باغ کتاب تهران

هزینه ورودی باغ کتاب تهران رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد؛ اما برای استفاده از برخی از امکانات این مجموعه مانند اتاق فرار، باغ علم، پردیس سینمایی و... نیاز به تهیه بلیط دارید.

آدرس و مسیر دسترسی باغ کتاب تهران با مترو

اگر می‌خواهید بدانید باغ کتاب تهران کجاست باید بگوییم این مجموعه در بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس قرار گرفته‌ است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفتن به باغ کتاب تهران استفاده از مترو است. ایستگاه مترو شهید حقانی و ایستگاه مترو شهید همت در خط 1 متروی تهران (که با رنگ قرمز مشخص شده) نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به باغ کتاب هستند و هر دو فاصله یکسانی تا این مجموعه دارند.

متروی شهید حقانی تا ورودی مجموعه باغ کتاب تنها ۱۰ دقیقه فاصله دارد. شما می‌توانید این فاصله را با استفاده از ون طی کرده یا پیاده‌روی کنید.

لوکیشن باغ کتاب تهران روی نقشه گوگل

ساعت کاری و سایت باغ کتاب تهران

درهای باغ کتاب تهران در تمام روزهای هفته و بیشتر تعطیلات رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به روی مراجعان باز است. در ادامه به روزهای تعطیل این مجموعه اشاره می‌کنیم. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص ساعت کاری باغ کتاب تهران و برنامه‌های خاص این مجموعه به وبسایت رسمی باغ کتاب تهران مراجعه کنید.

روز طبیعت از صبح تا ساعت ۱۴ تعطیل
شهادت حضرت علی (ع) کل روز تعطیل
روز قدس از صبح تا ساعت 13 تعطیل
رحلت امام خمینی (ره) از صبح تا ساعت 13 تعطیل
تاسوعا و عاشورای حسینی کل روز تعطیل
اربعین حسینی از صبح تا ساعت 13 تعطیل
رحلت پیامبر اکرم (ص) از صبح تا ساعت 13 تعطیل
شهادت امام رضا (ع) از صبح تا ساعت 13 تعطیل
شهادت حضرت زهرا (س) از صبح تا ساعت 13 تعطیل
سالگرد پیروزی انقلاب از صبح تا ساعت 13 تعطیل
جدول ساعت کاری باغ کتاب تهران در روزهای خاص سال 

بازدید از باغ کتاب تهران در سفر به پایتخت

باغ کتاب تهران مجموعه جذابی برای تفریح و خرید در کنار دوستان و خانواده است و طیف وسیعی از امکانات را در خود جای داده که قطعاً سلیقه همه اعضای خانواده را پوشش می‌دهد. در این مجموعه هم می‌توانید یک خرید عالی را تجربه کنید و هم شاهد افزایش آگاهی و مهارت‌های فرزندانتان در بخش‌های مختلف این مجموعه باشید.

اگر ساکن شهرهای دیگری از تهران هستید و قصد سفر به پایتخت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما تهران با قیمتی مناسب، سفر آسانی را به خود و خانواده خود هدیه دهید. در این برنامه سفر، بازدید از جاهای دیدنی تهران همچون باغ کتاب را نیز از یاد نبرید.

شما از کدام جاذبه‌های دیگر تهران بازدید داشته‌اید؟ کدام مکان‌های گردشگری هنوز در فهرست دیدنی‌هایتان تیک نخورده و قصد بازدید از آن را دارید؟ آیا درباره باغ کتاب تهران اطلاعاتی دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده باشد؟ حتما نظرات خود را با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

سوالات متداول:

1. ایستگاه مترو باغ کتاب تهران کجاست؟

برای رفتن به باغ کتاب تهران شما می توانید از ایستگاه‌های شهید همت و حقانی استفاده کنید. هر دوی این ایستگاه فاصله یکسانی با باغ کتاب دارند.

2. باغ کتاب تهران جمعه باز است؟

بله، این مجموعه در هر هفت روز هفته از ساعت ۹ تا ۲۱ باز است.

3. ساعت کار باغ کتاب تهران در ماه رمضان چه ساعتی است؟

این مجموعه در ماه مبارک رمضان همانند روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۲۱ باز است و فقط در روز شهادت حضرت علی (ع) مصادف با ۲۱ رمضان تعطیل است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc